ОШ „Ђура Јакшић“ Конарево

МОТО ШКОЛЕ

Бесплатни уџбеници за школску 2025/2026. годину

Министарство просвете планира да, у складу са Одлуком Владе Републике Србије, обезбеди бесплатне уџбенике и друга наставна средства из уџбеничких комплета које су школе изабрале да користе у настави у школској 2025/2026. години за ученике основних школа.

Циљ је да се у школској 2025/2026. години, а у складу са средствима буџета за 2025. годину, у оквиру програмске активности Набавка наставних средстава за ученике, полазнике и установе, обезбеде бесплатни уџбеници за што већи број ученика основних школа.

У складу са тим, потребни су подаци о броју ученика у основним школама на територији Републике Србије и то:

  • ученицима из социјално/материјално угрожених породица (примаоци новчане социјалне помоћи);
  • ученицима који основношколско образовање и васпитање стичу по индивидуалном образовном плану, укључујући и ИОП 3;
  • ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом, који се образују по индивидуалном образовном плану, а потребни су им прилагођени уџбеници, као и ученицима који образовно-васпитни рад не остварују по индивидуалном образовном плану, а којима је потребно прилагођавање (увећан фонт, Брајево писмо, електорнски формат);
  • ученицима из породица у којима је троје или више деце у систему образовања и васпитања, с тим да наведено право остварује дете/деца која су ученици основне школе. Уколико основну школу похађа више деце из породица које добијају право за добијање уџбеника на основу овог критеријума, уџбенике добија дете/деца која су прва почела да стичу основно образовање и васпитање, без обзира на редослед рађања;
  • ученицима из породица у којима је носилац родитељске бриге само један родитељ, односно уколико је други родитељ преминуо или је непознат;
  • ученицима који болују од ретке болести;
  • ученицима који остварују право на туђу негу и помоћ;
  • ученицима првог и другог разреда основне школе који су глуви, а којима су потребни прилагођени уџбеници у електронском формату, са видео садржајима на српском знаковном језику.

Школи се као доказ о испуњености услова (најкасније до 10. јуна 2025. године) доставља следећа документација:

  • за ученике из социјално/материјално угрожених породица-примаоце социјалне помоћи-решење (копија) којом се утврђује право на остваривање социјалне новчане помоћи
  • за ученике који су из породица у којима је троје или више деце у систему образовања и васпитања, с тим да наведено право остварује дете/деца која су ученици основне школе. Уколико основну школу похађа више деце из породица која остварују право за добијање уџбеника на основу овог критеријума, уџбенике добија дете/деца која која су прва почела да стичу основно образовање и васпитање, без обзира на редослед рађања (средња школа, факултет)-потврду васпитно-образовне установе о својству ученика, односно студента. Потврда образовне-васпитне установе о својству ученика прилаже се за свако дете. За ученике који се налазе у основној школи, школа не издаје потврду, јер поседује податке о наведеним ученицима;
  • за ученике из породица у којима је носилац родитељске бриге само један родитељ-извод из матичне књиге рођених уколико је родитељ непознат, или извод из матичне књиге умрлих за другог родитеља;
  • за ученике који болују од ретке болести-извештај лекара;
  • за ученике који остварују право на туђу негу и помоћ-решење (копија) којим се утврђује наведено право.

За ученике који основношколско образовање и васпитање стичу по индивидуално образовном плану ( ИОП 1, ИОП 2 и ИОП 3) није потребна наведена документација, јер школа поседује податке о наведеним ученицима.

Комплети уџбеника које обезбеђује Министарство су:

У првом циклусу (1- 4. разреда) основног образовања и васпитања, за предмете математика, српски језик/матерњи језик, свет око нас, природа и друштво и страни језик као обавезни предмет;

У другом циклусу (5-8. разреда) основног образовања и васпитања, за предмете математика, српски језик и књижевност/матерњи језик, односно српски језик/матерњи језик, први страни језик, географија, историја, хемија, физика и биологија.